Cărți VS Filme

booksvsmovies

Un subiect pe care fiecare l-am dezbătut, mai devreme sau mai târziu. Ne plac cărțile și ne plac ecranizările. Dar câte dintre acestea se ridică la nivelul așteptărilor noastre?!

   Există filme și filme. Deși există acea “legendă” care ne spune că „Filmele nu vor fi niciodată la fel de bune precum cărțile”, există totuși și excepții. N-am întâlnit mult prea multe până acum (aș încadra în această categorie cărțile și filmele din seria „Cronicile din Narnia” fără a nega însă că aceste cărți sunt niște cărți frumoase, dar dedicate copiilor, filmele lăsându-ne și pe noi, cei mari, să pătrundem în minunata lume pe care o ascund).

Din perspectiva mea, există filme excepționale din punct de vedere cinematografic dar care nu respectă prea mult carțile. Nu le consider dezamăgiri dar nici nu mă prea impresionează aceste remodelări, eu având cu totul alte așteptări de la ele.

Spre exemplu, filmul Insurgent, făcut după cartea cu aceelași nume scrisă de Veronica Roth, nu m-a impresionat mult prea mult. Din punctul de vedere al efectelor speciale, al actorilor sau a interpretărilor, îl consider un film de nota 10. Mi-ar fi plăcut totuși dacă ar fi fost mai aproape de acțiunea cărții.

Un alt asemenea exemplu ar fi filmul ”The Maze Runner” făcut după seria cu aceeași nume. Găsești multe modificări făcute, dar, în cazul în care nu aș fi citit cartea mai întâi, aș fi oferit 5/5 stele acestui film.

Mai există ecranizările plăcute, care respectă filmul și pierd anumite detalii, mai mult sau mai puțin importante. Spre exemplu, Hoțul de cărți. O carte fascinantă, impresionantă, cu un mesaj puternic. Filmul nu m-a lăsat deloc rece. Mi-a plăcut și i-am oferit rating 4/5.

Fiecare film are totuși frumusețea lui indiferent dacă în scenariu se păstrează toată acțiunea cărților sau doar titlu acesteia. Depinde doar de noi și de așteptările noastre când vine vorba de aprecierea unui film.

Voi ce ecranizări ați încadra în aceste categorii?

Părerea ta contează! ^_^

