De prin țară..

Nu e prima oară când aud „Eu nu citesc autori români.” Cu rușine spun că am folosit și eu această propoziție un timp. Dar astea sunt doar prejudecăți pe care noi înșine ni le formăm. Compatrioții noștri sunt la fel de talentați precum autorii de peste hotare. Diferența e că.. îi judecăm înainte să le cunoaștem operele.

Așa că am zis să fac un TOP 5 romane ale autorilor români (clasici sau contemporani), pentru că am de unde alege. Așadar..

   Locul 5

   Pe locul 5 am clasat opera lui Ioan Slavici, „Mara”. Am citit-o pentru școală, fără nici o tragere de inimă. M-a impresionat în special morala pe care am învățat-o din această carte, fiecare personaj conturând diferite alte povești și învățături. Deși la un moment dat nu mai aveam răbdare să o citesc, pentru că Națl mă scotea din minți și vroiam să-l bat, cartea a reușit să se claseze pe locul 5 al cărților românești și nu am regretat faptul că am citit-o. Pe bună dreptate e numită „operă literară”.

   Locul 4

   Pe locul 4 am clasat tot o lectură școlară, care mi-a plăcut. „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” a lui Camil Petrescu este o altă operă de artă pe care o putem găsi în literatura română. Dintre cele 2 părți ale cărții, mi-a plăcut în mod special „Întâia noapte de război”, unde ne este descris războiul. Desfășurarea lui, bătălii, poziția României în război, curajul eroilor ce au luptat pentru țara noastră. Mi s-a dovedit încă o dată că lecturile școlare nu sunt atât de îngrozitoare pe cât credeam.

   Locul 3

   De această dată, am ales o carte cu.. povești. Mai exact „Cartea cu jucării” a lui Tudor Arghezi. O carte ușurică, de citit în timpul unei pauze de serviciu, de la școală. O carte pe care o putem citi chiar și atunci când nu mai avem chef de nimic. Am citit-o și eu destul de târziu, într-o pauză de 2 romane. Și mi-a plăcut.

   Locul 2

   Pe locul 2 am clasat o carte pe care am citit-o acum mult-mult timp. Abia ce lăsasem din mână cărțile de basme că am și citit-o pe asta. Inițial o citisem puțin cam superficial, nu înțelesesem toate pătrunzimile cărții dar la o recitire, am clarificat totul iar cartea a rămas în continuare printre preferatele mele. E vorba despre „Lorelei”, cartea lui Ionel Teodoreanu.

   Locul 1

   Pe locul 1 e cartea mea preferată din toate timpurile. Am citit-o vara trecută și m-am distrat copios. Un roman polițist scris de Rodica Ojog-Brașoveanu și anume „320 de pisici negre” mi-a adus zâmbetul pe buze în zilele cu soare ale verii. Melania, un personaj foarte bine conturat, misterios și extravagant, m-a impresionat prin inteligența ei, prin felul ei de a fi. Rodica a reușit să creeze un personaj memorabil, de care orice fan de romane polițiste și nu numai ar trebui să audă!

Acesta este topul meu de cărți românești. Sper ca în curând să adaug mai multe cărți scrise de autori contemporani. Care sunt preferințele voastre și cum arată topul vostru? 😀

Un gând despre &8222;De prin țară..&8221;

  1. Topul meu 😅😅
    1. Luntrea lui Caron de Lucian Blaga
    2. Domnisoara Christina de Mircea Eliade
    3. Adam si Eva de Liviu Rebreanu
    4. Cel mai iubit dintre pamanteni de Marin Preda
    5. Cam toate romanele Rodicai Ojog-Brasoveanu…nu ma pot decide 😆😆😆

    Apreciat de 1 persoană

Părerea ta contează! ^_^

