RECENZIE – Tronul de Foc

bookpic-5-cronicile-familiei-kane-2-tronul-de-foc-76510

O altă carte tipică lui Rick Riordan, al cărui stil în apreciez enorm. M-a cucerit de la prima pagină cum mă și așteptam încă de la început. Acesta e volumul 2 din serie, primul fiind intitulat ”Piramida Roșie”. Cartea ne introduce în lumea mitologiei egiptene, în lumea zeilor și a zeițelor mistice ce-și duc existența.. în lumea modernă. Abordată într-un mod complet diferit față de Percy Jackson însă cu aceeași tentă de ironie și amuzament, cartea provoacă inevitabil apariția unui zâmbet pe fața oricărui cititor.

După cum probabil știți încă din prima carte, această povestire este istorisită din 2 perspective diferite – perspectiva lui Sadie și a lui Carter Kane. Cei doi frați ce își spun împreună povestea prin intermediul unei  înregistrări.

În acest volum, Sadie și Carter sunt nevoiți să salveze lumea.. din nou! Însă de această dată de un pericol mult mai mare, de un zeu mult mai puternic. Și anume Apophis, zeul Haosului. După cum bine știm, legenda spune că Apophis a fost închis de către Ra, zeul soarelui într-un abis, fiind nevoit să se lupte cu Bas, Zeița Pisică pentru totdeauna. Dar eliberarea zeiței (din prima carte) a determinat schimbări majore și a distrus echilibrul dintre cele 2 puteri egiptene.

Astfel, fiind amenințați de trezirea lui Apophis, cei doi frați sunt nevoiți să-l trezească pe Ra, dar, după mii de ani de când acesta s-a retras, mai poate fi de vreun ajutor în lupta împotriva lui Apophis? Înconjurați atât de dușmani cât și de prieteni, Sadie și Carter trebuie să aibă grijă la deciziile pe care le iau, deoarece acestea vor decide soarta lumii.

Lăsând la o parte povestea, personajele mi se par extrem de bine scrise, extrem de bine conturate iar tehnica de scriere e tipică autorului. Am râs, am plâns și am zâmbit citind această carte. O carte excepțională, despre puterea familiei, despre curaj, despre sacrificiu și despre curaj și noblețe. O carte care nu poate decât să-ți lase un gust dulce și să te facă să-ți dorești să citești mai mult. Pe lângă asta, mi-am dezvoltat o mică pasiune pentru mitologie, dat fiind că această carte relatează diferite legende legate de aceștia iar eu începând să vreau să știu.. mai mult.

Recomand această carte cu toată căldura tuturor celor pasionați de fantasy, tuturor celor care vor să învețe mai multe despre mitologie, celor care știu să citească printre rânduri sau pur și simplu oricărei persoane care dorește să citească o carte bună.

2 gânduri despre &8222;RECENZIE – Tronul de Foc&8221;