VALORILE ROMÂNEȘTI. Recenzie – Ultimul avanpost

Fără spoilere.

Am avut plăcerea de a primi înspre recenzie ”Ultimul avanpost” carte scrisă de Lavinia Călina, o lectură impresionantă, datorită căreia mă bucur sincer că am descoperit-o pe autoare. Un talent atât de frumos și o tehnică de scriere impecabilă. Am iubit și iubesc ”Ultimul avanpost”. Prin asta, vreau să-i mulțumesc autoarei pentru minunata comoară ce mi-a oferit-o.Coperta-Ultimul-Avanpost

Cartea o are în prim plan pe Diane, tânăra fiică a Ministrului de Interne, logodnica prințului Alex. Acțiunea se petrece după Al Treilea Război Mondial, când România a redevenit Regat în anul 2046. Diane are o viață luxoasă, printre petrecerile la care ia parte și diferitele discursuri publice pe care le recită, viața lui Diane urmează să ia o întorsătură mai mult sau mai puțin plăcută. Răpită de un grup de rebeli pusă în situația în care trebuie să aleagă între libertate și viața ei dirijată de conducători. Astfel, decizia ei îi va hotărî viitorul.

Diane este înconjurată de o serie de personaje extrem de diferite una de cealaltă. Alex, logodnicul ei, se dovedește a fi un băiat ”sfidător, narcisist, petrecăreț, egocentrist și dependent de toate substanțele toxice la care te poți gândi, legale sau ilegale.” Sonia este cea mai bună prietenă a Dianei, designer vestimentar, cei care îi sunt alături pe durata întregii vieți luxoase de care are parte. Urmează o serie de alte câteva personaje, dintr-o cu totul altă clasă socială, pe care le veți descoperi în momentul în care Diane va alege modul de viață pe care urmează să îl poarte.

O carte excepțională, m-a ținut cu sufletul la gură pagină după pagină, atașându-mă de personajele ei într-o manieră neobișnuită. Deși, de ceva timp nu mai reușeam să citesc o carte în totalitate, să termin sau să o citesc cu vechea pasiune cu care citesc cărțile, acest roman mi-a redat pofta de lectură.

Acțiunea fiind în România viitorului, m-a făcut mult mai atentă, m-a făcut să mă simt inclusă într-o acțiunea cu un decor mult, mult mai bun, fiind plictisită de toate cărțile cu acțiuni în locuri comune și extrem de plictisitoare. Opera îți oferă o altfel de perspectivă a unei societăți distopice, o perspectivă extrem de interesantă care te va face să o citești dintr-o răsuflare.

Într-o lume dominată de clișee, această carte a fost o gură de aer, o gură inevitabilă, de care orice persoană are nevoie. Mi-a plăcut extrem de mult, am rămas impresionată și abia aștept să citesc și al doilea volum. O autoare calculată, cu un stil de a scrie impresionant. Această carte poate fi citită în orice situație și de către orice cititor, indiferent de preferințele sale, pentru că are elemente pe care oricine ar ajunge să le iubească.

Recomand din suflet ”Ultimul avanpost”, o carte extraordinară a literaturii române, o carte care ar trebui să ajungă mai departe. Impresionantă. Superbă. Lavinia Călina a făcut din această carte o lume în care te poți refugia ori de câte ori ai nevoie de un loc doar al tău. De o lume doar a ta.

O carte pe care orice cititor român care se respectă ar trebui să o aibă în bibliotecă!

Un gând despre &8222;VALORILE ROMÂNEȘTI. Recenzie – Ultimul avanpost&8221;