Iubesc cărțile.. în modul meu.

       Fiecare dintre noi are anumite obiceiuri, reguli sau diferite moduri de a-și arăta iubirea pentru cărți. Evident ele diferă de la cititor la cititor. În următoarele rânduri, voi prezenta câteva lucruri pe care (nu) le fac eu.

        1. Nu-mi place să împrumut

         În general nu sunt o persoană zgârcită. Împrumut cam orice și oricui chiar dacă știu că e posibil ca unele lucruri să nu le mai recuperez vreodată. Ei bine, în materie de cărți, sunt diferită. Nu împrumut mai deloc. Și nu pentru că nu aș avea neapărat încredere în acele persoane însă pur și simplu nu-mi stă în fire și-mi fuge mintea mai mereu la cartea împrumutată. Sunt o persoană perfecționistă iar dacă nu primesc cartea la timp sau o primesc cu un defect cât de mic, nu-mi place. De aceea am hotărât să n-o mai fac. Să-mi păstrez cărțile și să nu-mi arăt acea fire foarte posesivă când vine vorba de ele (deși tocmai am făcut asta).

         2. Ceaiul/cafeaua

              Știu că foarte mulți cititor se răsfață cu diferite băuturi/alimente în timpul lecturii. Ei bine, eu nu. Niciodată nu consum băuturi sau mâncare când am o carte prin preajmă de frica de a nu o murdări. Și deși pare ciudat, lasă-mi o cană cu ciocolată caldă și o carte, iar la final o să confunzi cartea cu un artefact vechi de prin anul 400 î.Hr.

          3. Scris/subliniat

             Să scrii sau să subliniezi o carte mi se pare o profanare, un lucru neadecvat. În loc să subliniez citatele care-mi plac într-o carte și să-mi las ”urmele” între filele ei, prefer să fac pur și simplu o poză cu citatul respectiv pe care, evident, urmează să-l păstrez. Rămân și cu citatul iar cartea e intactă.

            4. Schimbul

                  Am observat că multă lume vinde sau schimbă cărțile de care nu mai au nevoie. Ei bine, acesta e un alt lucru ce-mi este imposibil. Mă atașez chiar și de cărțile care nu-mi plac așa că aleg varianta cea mai ușoară: să le păstrez. Nu se știe niciodată..

             Și acestea sunt lucrurile pe care le fac cel mai des față de o carte. Probabil mulți dintre voi aveți un alt top sau pur și simplu faceți opusul lucrurilor pe care le fac eu, iar eu abia aștept să citesc lucrurile din perspectiva voastră. 😀

2 gânduri despre &8222;Iubesc cărțile.. în modul meu.&8221;

  1. Și eu fac multe lucruri menționate mai sus dar eu împrumut prietenilor f. apropiați cărți. Cafea mai consum când vine vorba de cărți dar niciodată nu voi scrie pe o carte și nici n-o vinde pentru că toate sunt parte din mine.

    Apreciază

Părerea ta contează! ^_^

