RECENZIE – Războiul ciocolatei

De când ne naștem și până nu mai suntem vom întâlni oameni și oameni. Unii dintre ei ne vor sprijini și ne vor da sfaturi, ajutându-ne să răzbim. Alții însă vor aștepta să le îndeplinim cerințele, să le facem ”favorurile”. Poate nu o dată, nu de două ori ați vrut să vă opuneți. Dar v-ați gândit vreodată ce s-ar întâmpla dacă ați refuza?bookpic-5-razboiul-ciocolatei-14262

”Să îndrăznesc să tulbur universul?” e o întrebare care prinde viață și se dezvoltă pe parcursul cărții scrise de Robert Cormier, Războiul ciocolatei, carte apărută la YoungArt. Ea se află pe locul 5 în topul celor mai interzise cărți de peste ocean. O carte care are violență, o violență care naște din dorința de putere, din dorința de stăpânire.

Jerry Renault este boboc la liceul Trinity, un liceu catolic de băieți. Anual, în cadrul liceului, are loc o vânzare de ciocolată care e considerată un act de voluntariat, băieții alegând pentru sine dacă vând sau nu. Dar aceasta e doar o aparență, pentru că, atunci când Jerry refuză să i-a parte la această activitate, Vigilenții și directorul se revoltă. Printre elevi, Jerry e un erou. În ochii directorului adjunct, acesta este un rebel care pune în pericol școala. Un măr putred care poate să otrăvească și celelalte fructe. Însă sub această activitate se află un act de corupție iar banii din această vânzare de ciocolată sunt unica șansă a directorului adjunct de a scăpa nepedepsit.

Cartea înfățișează ceea ce pare a fi o revoltă. O revoltă interioară, o revoltă cu sine însuși iar mai apoi cu întreaga societate în care trăiește. O societate bolnavă, în care mentalitatea e ușor influențată de persoanele de la putere. Astfel, Jerry trebuie să suporte consecințele. Se dovedește astfel că puterea e toxică. Când ajungi să o ai, nu mai controlezi nimic din ceea ce faci, puterea deja te controlează.

Un roman psihologic, un roman care va lăsa în urma lui nu numai o nouă carte citită ci și o lecție de viață. O carte care ne arată într-un mod sincer derularea lucrurilor, atât din punctul de vedere al personajului principal, cât și al directorului adjunct și a multor alți elevi. O carte impresionantă, despre sinceritate, despre putere și despre dorința de a sta în picioare în fața unor lucruri mult mai puternice decât tine. Recomand această carte din suflet, pentru că o să deschidă perspectiva de viață a multor persoane, o să arate tuturor adevărata față a lucrurilor.

2 gânduri despre &8222;RECENZIE – Războiul ciocolatei&8221;