RECENZIE – Nowhere Boys

Am avut norocul de a întâlni această carte.. pur și simplu. Inițial, am văzut serialul, pe care l-am adorat. Când am descoperit faptul că era și o carte (bazată pe serial) .. Dumnezeu știe ce fericită eram. 61hCpRxYsCL._SS500_

Nowhere Boys este scrisă de Elise McCredie și apărută la editura Egmont. Din păcate pentru cei ce nu citesc în limba engleză, cartea nu a fost tradusă și la noi.

Romanul are în prim plan un grup de băieți – Jake, Sam, Andy și Felix, 4 caractere total opuse. Jake – sportivul îngâmfat care își bate joc de cei slabi, Sam – băiatul popular care are tot ceea ce-și dorește, Andy – tocilarul și Felix – goticul. În urma unei excursii școlare ei petrec o noapte în pădure, după ce Felix pierde harta după care trebuiau să se ghideze. A doua zi, când se întorc în oraș, nimeni nu-i mai cunoaște. Toate dovezile existenței lor au dispărut iar ei se trezesc singuri, fără ajutor și fără casă, printre persoanele dragi care le sunt necunoscute acum. Fără casă, bani și mâncare, băieții caută ajutor și încearcă din răsputeri să ajungă înapoi acasă. Teoriile sunt multe, însă doar unul dintre ei știe cu adevărat răspunsul. Dar oare e pregătit să spună întregul adevăr?!

O carte impresionantă. Serialul m-a uimit, dar cartea mi s-a părut și mai bună. Serialul e și el plin de detalii care apar (sau nu) în roman, însă în carte perspectiva și sentimentele tuturor sunt mult mai bine conturate, mult mai vizibile. Schimbările de comportament, de atitudine și de personalitate pe care ei le suferă pot fi observate mult mai ușor.

Cartea e o lecție de viață. O lecție de care, mai devreme sau mai târziu, toți avem nevoie. Ne învață să apreciem ceea ce avem, ne învață să iubim lucrurile de care suntem acum înconjurați. O carte absolut superbă, plină de substanțe, morale și subînțelesuri, o carte pentru cele mai fine gusturi. Recomand din toată inima această carte oricui, adult sau copil, pentru că toți au ceva de învățat din ea. O carte care mi-a ajuns la suflet, un must read pentru orice cititor de fantasy, de aventură. O carte cu un nivel de dificultate variat. Poți citi cartea doar pentru poveste sau poți citi cartea pătrunzând-o în totalitate. Acest lucru depinde de la cititor la cititor. Dar un lucru e clar. Cartea merită citită! 🙂