RECENZIE – Dacă aș rămâne

De curând, mă aflam într-un teribil reading slump. Așa că am hotărât că vreau o altfel de lectură. O lectură mai ușoară, ceva.. romance. Așa că am ales această carte despre care am auzit extrem de multe. Un titlu intrigant. Cartea este scrisă de Gayle Forman și apărută la editura Rao în format hardcover. E destul de subțire (214 pagini) deci se citește repede. Daca-as-ramane-carte

Povestea e narată la persoana 1, de către Mia, o violonistă ce speră să devină celebră. În acea dimineață în care începe totul, zăpada s-a așternut într-un strat subțire iar asta a dus la anularea orelor de curs. Familia Miei hotărăște să meargă în vizită la prietenii lor de familie însă din cauza vremii și a șoselei alunecoase, are loc un accident rutier. În urma acestuia, părinții Miei mor iar ea și Teddy sunt în stare gravă. Mia este dusă la spital, unde trece prin 2 operații. Ea vede tot ce se întâmplă, se poate plimba prin întreg spitalul, fiind o prezență spirituală. Nimeni nu o vede, nimeni nu o aude. Însă ea era acolo. Printre aceste scene petrecute de Mia în spital, ne sunt relatate diferite amintiri ale acesteia. Povestea de iubire dintre ea și Adam, prietenia cu Kim, pasiunea pentru violoncel, amintiri mai plăcute și mai neplăcute. Astfel, își dă seama de un lucru. Ea trebuie să decidă dacă va rămâne sau va pleaca. Dacă își va continua viața sau se va alătura familiei ei decedate. Oare ce alegere va face Mia? 🙂

E o carte absolut impresionantă. M-a uimit. Iar mesajul pe care îl transmite nu e ușor de trecut cu vedere. Din amintirile Miei, găsim Prietenia adevărată, întâlnim o adevărată poveste de dragoste, descoperim pasiunea pentru ceea ce face. Fiecare personaj al acestei cărți are câte ceva să ne învețe. În principal, observăm importanța familiei și ne punem și noi, cititorii, aceeași întrebare precum Mia ”oare eu aș rămâne sau aș pleca?”. Dar dincolo de asta, cartea mai are multe, foarte multe substanțe.

E extrem de greu să citești această carte fără ca mai apoi să rămâi cu niște întrebări despre viața ta de zi cu zi. Dacă ceea ce faci e suficient, dacă îți dai întreaga silință. Dacă își urmezi pasiunea și visele. Cartea ne arată ce fragili suntem noi, oamenii. Putem fii comparați cu baloane de săpun, care la cea mai ușoară adiere se sparg și rămân doar amintiri.

Cartea îți provoacă niște imagini superbe, niște întrebări și niște gânduri la care ar fi foarte bine să răspundem. Dacă ești deschis cu adevărat la poveste, multe-multe lecții de viață pot fi scoase din acest roman.

Recomand ”Dacă aș rămâne”. O recomand tuturor. Orice persoană merită să citească o astfel de carte absolut superbă! O carte cu un exterior mic, dar un interior imens!

Un gând despre &8222;RECENZIE – Dacă aș rămâne&8221;