RECENZIE – Carte de magie

Zilele acestea am avut o surpriză plăcută când am primit din partea domnului Sergiu Someșan o sponsorizare care constă în 4 cărți; și anume ”Carte de magie”, ”Să n-o săruți pe Isabel”, ”Numărul fiarei” și ”Șapte flori erotice”. Țin să-i mulțumesc mult pentru aceste minunate cărți.thumb-42625

Am revenit cu o recenzie făcută cărții ”Carte de magie” apărută la editura Vremea. O lectură foarte plăcută în special în timpul anului școlar, când nu dispunem de foarte mult timp liber. Cartea are doar 134 de pagini și e alcătuită din 16 povești fantasy. Un fel de.. basme contemporane! Îmi place foarte mult stilul autorului și modul în care fiecare poveste, indiferent de cât de scurtă sau lungă ar fi este scrisă într-un mod impecabil. Răsturnările de situație m-au lăsat cu gura deschisă iar multitudinea de teme abordate au făcut lectura cărții foarte plăcută.

Preferata mea preferată din acest volum a fost ”Poveste fără sfârșit” o istorioară despre un tânăr prinț pornit în căutarea unei nestemate neprețuite, o nestemată cu puteri magice ce îi oferea posesorului său beneficiile și puterile la care oamenii de rând doar visau. Plecat în călătorie, el descoperă o piatră ce are înfățișarea Daniei, persoana iubită a prințului. Însă, pentru că puterea pietrei îi era vizibilă doar lui, acesta o aruncă și-și petrecu viața angajat și ținut mai mult din milă la un han din apropiere. În curând, bătrânețea și slăbiciunile își puseseră amprenta pe tânărul prinț astfel că, simțind că nu mai prinde următorul răsărit, iese afară în locul în care a aruncat piatra. Dania apare iarăși, tristă pentru că fusese aruncată și părăsită de prințul ei. Dar bătrânul moare, promițându-i că ”de această dată o va găsi” .

Poveștile din această carte sunt extrem de diferite, cu morale și cu răsturnări de situație, neprevăzutul pândind de la orice colț. Astfel că unele povești se bazează pe povești de dragoste, altele pe aventuri fantasy. Însă niciuna nu seamănă cât de puțin cu o alta. Fiecare e unică în felul ei și mesajul transmis e extraordinar de diferit. Ceea ce le leagă e stilul autorului, extrem de plăcut. Citind aceste povești, mi-am amintit de momentele în care citeam basmele scrise de Ion Creangă, Ioan Slavici și mulți alți autori pe care-i citeam acum mult-mult timp. Însă, de această dată, poveștile lui Sergiu Someșan mi-au adus un gust plăcut, limbajul contemporan și modul lui de scriere fiind absolut impecabile.

Recomand din suflet această carte pentru minunatele povești pe care le ascunde între filele cărții, pentru diversitatea și frumusețea fiecăreia. Le recomand și sper că îl veți aprecia la fel de mult cum am făcut-o și eu. 🙂

Un gând despre &8222;RECENZIE – Carte de magie&8221;