RECENZIE – Să n-o săruți pe Isabel

Revin cu o nouă recenzie pentru cartea ”Să n-o săruți pe Isabel” scrisă de autorul Sergiu Someșan. Pe această cale îmi cer scuze dânsului pentru că am întârziat extrem de mult cu recenzia.25997416

Această carte este, din nou, o antologie de povești sf. Țin să reamintesc din nou faptul că modul de scriere al autorului m-a impresionat, are un stil extraordinar de frumos, un stil care te introduce în poveste și te face să o trăiești, fie ea mai lungă sau mai scurtă. Cartea este una subțire iar poveștile se citesc destul de ușor.

Poveștile sunt sf, ele implică teleportare, extratereștri, călătorie în viitor/trecut, și cam orice subiect de acest gen. Spre deosebire de acele povești sf scrise acum mult-mult timp, nota contemporană a autorului te intrigă, iar lectura e și ea ușor de făcut dat fiind modul de exprimare. Subliniez faptul că aceste povești contemporane se termină deseori în ”aer”, lăsându-ți curiozitatea și imaginația să zburde și să compună propriile versiuni de final.

Una dintre poveștile mele preferate se bazează pe o poveste cu extratereștrii. O poveste cu morală și cu subînțeles. Un om încărcat de probleme ajunge să fie pus față-n față cu un echipaj de extratereștrii. Aceștia își alimentează nava spațială cu râs, acesta fiind ”combustibilul” lor. Așa că fuseseră trimiși să vadă câtă putere conține un râs uman. Însă, după mai multe încercări, când însfârșit omul nostru râde, râsul lui este unul trist, un râs care în loc să-i alimenteze pe extratereștrii, le consumă energia din motoare. Astfel, ei fug repede de pe Terra iar planeta este salvată.

Acește povești sf au fiecare în parte mai multe însemnătăți, fiecare te poate pune pe gânduri dacă citești printre rânduri. Cert este că, personal, ador stilul autorului. Am spus-o, și-o mai repet: Sergiu Someșan are un mod de scriere unic, un mod care te introduce în poveste, care-ți face lectura plăcută.

Citesc mult. Citesc mult, din orice domeniu. Însă sf-ul nu e punctul meu forte. ”Să n-o săruți pe Isabel” m-a cucerit. O carte extraordinară, superbă. Poveștile sf scrise de domnul Sergiu Someșan par a fi magice. Vă recomand din suflet această carte, o carte impresionantă, o carte frumoasă, cu intrigi și răsturnări de situație. Dacă nu ești cucerit de la prima pagină, înseamnă că nu ai fost suficient de atent! E un must pentru orice cititor de sf-uri și orice cititor care citește literatură contemporană de prin țară!!

4 gânduri despre &8222;RECENZIE – Să n-o săruți pe Isabel&8221;