RECENZIE – Marele Gatsby

În acest weekend am dat întâmplător de această carte, de care auzisem extraordinar de multe lucruri, și nu eram prea tentată să o citesc, sinceră să fiu. Nu sunt eu fană a clasicilor. Însă, răsfoind cartea, am dat de un citat foarte frumos, care m-a făcut să o citesc. (deși aveam altele pe cap). O lectură de weekend, o lectură plăcută și o carte pe măsură!

marele-gatsby_1_fullsize

Marele Gatsby.. niciodată nu am crezut că reprezintă o persoană, ceea ce m-a cam surprins. E adevărat, eram complet paralelă cu situația, nu citisem nici o recenzie iar pe spatele cărții era un simplu citat, dar îmi imaginam că acest ”mare Gatsby” este defapt un eveniment. Istoric sau nu. Revenind la subiect, cartea este scrisă din perspectiva lui Nick, un tânăr care stătea în chirie într-o casă, în vecinătatea căruia locuia un bărbat bogat, care ținea deseori petreceri mari, însă pe care Nick nu-l cunoscuse până atunci. Cei doi fac cunoștință în timpul unei petreceri la care cel din urmă fusese invitat și devin curând foarte buni prieteni.

12087441_752438991566598_510946078_n

Descoperind acest citat, am fost extrem de motivată să încep lectura!

Mai apoi descoperim povestea de dragoste care se înfiripase între Gatsby și Daisy, verișoara lui Nick. Gatsby încearcă să o recucereasă, însă o primă piedică este soțul femeii, care deși are o amantă, ține la Daisy și nu dorește să o lase să plece din viața lui. Astfel, Gatsby încearcă să o readucă pe fata visurilor înapoi în viața lui, iar Nick este prins la mijloc. Oare ce urmează să se întâmple? 🙂

Iar aici este un citat absolut superb despre prietenie!

Cartea este absolut impecabilă. O acțiune superbă, o carte plină de morale. Învățăm despre constanta schimbare a personalității umane și despre dragostea adevărată. Ni se prezintă prietenia, cunoaștem toate beneficiile și sacrificiile unui om bogat, observăm dincolo de aparențe. Marele Gatsby este o carte de substanță.  Pentru un cititor printre rânduri, ți se prezintă o adevărată enciclopedie a sentimentelor, a cunoștințelor și a aparențelor umane. Deși o carte pe care am citit-o doar din curiozitate, o carte subțirică pot spune, înăuntrul ei este mai mult decât ai putea crede. Recomand cartea oricărui cititor, pentru că că ea conține câte ceva pentru fiecare!