RECENZIE – Elias și Spioana Cărturarilor

O carte apărută la YoungArt, de un impact puternic, pe care am ajuns să o iubesc. Am citit-o mai mult din curiozitate, consideram că e o lectură fantasy ușoară, ceva prin care să trec rapid în acest weekend prelungit. Well.. nope. Cartea a fost cu adevărat fascinantă. M-am oprit din când în când pentru a lua o gură de aer și a-mi limpezi ideeile. Într-adevăr, m-a marcat.

bookpic-5-elias-si-spioana-carturarilor-80195

Cartea este scrisă de Sabaa Tahir iar numele original este An ember in the ashes. Mi-a plăcut enorm, enorm. N-am să o lungesc cu acțiunea, cu povestea în sine. Cartea prezintă viața Laiei, o fată care ajunge spioană în cea mai temută școală de acolo. Elias, un elev puternic, cel mai bun, dorește să scape, să dezerteze și să-și schimbe viața. Tânjește după libertatea pe care acea școală nu i-o oferă. Învață să ucidă, sunt instruiți pentru a deveni mașini de ucis. Însă Elias nu vrea un asemenea viitor. Laia ajunge sclava celei mai de temut persoane, Comandatul școlii, unde sclavii rar reușesc să supraviețuiească prea mult. Cei doi se întâlnesc iar destinele lor prind contur, se ajută reciproc iar speranțele lor nu sunt lăsate să moară.

Acest roman prezintă în principal dorința de libertate, prezintă ambiția de care o persoană poate să dea dovadă atunci când încearcă să facă imposibilul.(imposibilul din perspectiva altora!) E o carte care ne arată puritatea acțiunilor unei fete care, într-un mod nechibzuit, se aruncă în cele mai mari primejdii pentru a-și salva fratele de la moarte. Ne arată că răutatea poate să dispară, că nu orice suflet pur poate să fie contopid cu ură. Că nu oricine se poate transforma într-o mașină de ucis. Iar mai apoi întâlnim dragostea. Dragostea care sfidează orice categorie socială și care ne arată puritatea acestui sentiment, sinceritatea lui. E o carte foarte profundă, îți inspiră curaj, curajul de care personajele noastre dau dovadă pe parcursul cărții.

În opinia mea, cartea este un roller coaster de emoții, plot twist-urile fiind ascunse peste tot iar gravitatea lor și întorsătura pe care o i-au lucrurile sunt ireparabile, șocante. De asemenea, cartea este una violentă. Da, violență. Pe coperta a 4 a cărții este menționat faptul că această carte este dedicată cititorilor cu vârstă +14. Eu n-aș oferi nici o limită de vârstă, dar menționez că este o lectură pe cât de frumoasă, pe atât de serioasă.

Mi-a plăcut cartea. Mi-ar plăcea să aibă și alte volume. Mi-ar plăcea să citesc în continuare și să aflu prin ce mai trec Elias și Laia. Sper ca autoarea să scoată în curând un nou roman, deoarece acest volum va intra sigur în TOP 3 cărți citite în anul 2015! Voi ce părere aveți? Vă tentează această carte?

2 gânduri despre &8222;RECENZIE – Elias și Spioana Cărturarilor&8221;