RECENZIE – Cei 100

Am primit această carte cadou deși o doream de ceva timp. La fiecare comandă pe care o făceam o adăugam în coș, pentru ca în final să o scot și să o înlocuiesc cu altceva. Acum însă am terminat lectura și am rămas cu un singur cuvânt pe buze: wow.. A fost absolut fantastică! Cartea a apărut la editura Nemira Young Adult și are 270 de pagini, fiind în format paperback. Și ca un mic bonus, în urma acestei cărți este făcut și un serial, unul pe care abia aștept să-l vizionez! (cel puțin până în punctul în care s-a terminat cartea). Mai urmează să fie traduse 2 cărți, aceasta fiind o trilogie pe care o recomand din tot sufletul! 🙂

cei_100_c1

Este un roman sf care este despre un viitor în care oamenii nu mai locuiesc pe Pământ. Din cauza unor radiații, rasa umană a fost nevoită să se mute în spațiu. Acolo trăind în navete spațiale cu o politică extrem de aspră. Urmărim povestea din 4 perspective – Clarke, Wells, Bellamy și Glass. 4 tineri cu povești diferite, cu statut de viață diferit. Clarke și Glass au fost arestate și condamnate, urmând să fie trimise pe Pământ alături de alți 98 de condamnați, pentru a vedea dacă planeta e din nou locuibilă. Însă Glass evadează iar Wells și Bellamy fac tot posibilul să ajungă pe Pământ, dorindu-și să protejeze pe cineva apropiat. Într-un final, ajung. Dar oare.. cum sunt întâmpinați de vechea planetă pe care acum sunt nevoiți să o numească ”acasă”?

Un roman impresionant, despre sacrificiu și iubire. Despre modul în care 100 de tineri se maturizează prematur și sunt nevoiți să se descurce singuri într-un nou mediu, fără prea multe resurse și cu foarte puține medicamente. Pericolul îi pândește la fiecare pas! Iar scriitura autoarei, Kass Morgan, este una absolut impecabilă, fiecare perspectivă, fiecare capitol, cuprinzând o imagine din trecut și una din prezent! O poveste emoționantă, care-ți dă de gândit, care te ajută să vezi o persoană din mai multe puncte de vedere. Un roman sf, dar aș spunea chiar că ar fi și psihologic. Unele pasaje au un impact surprinzător și unele lucruri capătă 2 sensuri. Astfel, această încercare de supraviețuire, e și încercarea noastră! Pentru că, dacă nu vom avea grijă de planeta noastră, viitorul poate va arăta așa! Un viitor nu prea fericit pentru planeta noastră minunată.

Îl recomand. Un roman superb pe care merită să îl citiți. Citiți-l pentru a vedea gravitatea neglijeței umane. Citiți-l pentru a putea călători în viitor. Citiți-l pentru că are o poveste minunată, pe care merită să o auziți. Citiți-l.. și atât! 🙂

4 gânduri despre &8222;RECENZIE – Cei 100&8221;