Top 5 cărți 2015

     A venit momentul să ne luăm adio de la anul 2015 și să tragem o linie a tuturor realizărilor noastre atât în plan personal cât și școlar.(în cazul meu). Ei bine, cum pe voi vă interesează mai mult realizările mele în materie de cărți, aș putea începe prin a spune că am avut ca goal în acest an 45 de cărți. Am citit 60 (chiar azi am terminat-o pe ultima) și deci mi-am îndeplinit ”misiunea”. Ca goal pentru anul care urmează am zis să fixez frumosul număr 55, deoarece 50 mi se păreau puține iar 60 multe. Am citit de toate, genuri noi și autori ”exotici”, cărți în română și în engleză. A fost un an frumos! Tot în acest an a luat naștere și blogul, în mai. Acest top l-am alcătuit cu greutate (exceptând primele 3 poziții, la care m-am gândit mult înainte) iar pozițiile 4 și 5 au fost impulsuri de moment, pentru acest loc candidând 6 cărți. Ei bine, topul meu arată cam așa:

       Locul 5

bookpic-5-razboiul-ciocolatei-14262

     Pe locul 5 am clasat o carte care e fixată pe problema revoluției, pe cunoașterea de sine și pe împotrivirea în cazul manipulării. Cartea a apărut la YoungArt și este scrisă de Robert Cormier. Nu ați ghicit încă despre ce carte este vorba? Vă spun eu: ”Războiul ciocolatei”! O carte care ne vorbește despre valoarea noastră ca persoane, o carte ”grea” cu un mesaj consistent. E o carte ușor violentă, dar o carte care are nevoie de înțelegere. Autorul însuși spune despre ea: ”Romanul acesta s-a născut aproape mort”. Mi-a plăcut mult. Ne arată o altă față a societății, una rea, coruptă și îmbătată de putere. O recomand!

   Locul 4 

zile-intunecate_1_fullsize

     Pe locul 4 la loc de cinste, am așezat o carte polițistă norvegiană. Editura Trei e cea care i-a dat viață și în limba română. Se numește ”Zile întunecate” și este scrisă de Yrsa Sigurdardottir. Primul meu roman norvegian, prima carte din seria neagră de care m-am atins. Această carte ne arată, pe lângă misterul care se țese în îndepărtata Groenlandă, și modul în care e modelat caracterul unei persoane batjocorite, despre consecințele pe care acele cuvinte rele le au asupra unei persoane. Ea ne arată că vorbele sunt niște arme periculoase și trebuie să avem grijă cum le folosim, deoarece consecințele pot fi extraordinar de grave!

  Locul 3 

cei_100_c1

     Și am ajuns și la locurile fruntașe. Simt cum o greutate mi-a fost luată de pe umeri, deoarece aici cărțile deja au fost alese. De această dată, vă prezint o carte de la editura Nermira Young Adult, pe care am recenzat-o foarte recent. ”Cei 100” de Kass Morgan este o carte foarte înduioșătoare, foarte frumoasă. Observăm legăturile dintre niște copii considerați delicvenți, observăm cum ei încearcă să aibă grijă de propriile persoane, deoarece persoanele în vârstă nu reușiseră. Ni se prezintă astfel un posibil scenariu de care poate avea parte planeta noastră și anume radiații care pot duce la dispariția rasei umane. Ei bine, o carte care ne atinge și care trage un semnal de alarmă. Un sf pe care cândva poate o să-l numit realist. Cât va mai rezista planeta noastră dacă noi o tratăm în continuare mișelește?

 Locul 2

bookpic-5-elias-si-spioana-carturarilor-80195

     Pe locul secund am ales o carte foarte dragă mie, apărută la YoungArt și scrisă de Sabaa Tahir. V-am mai vorbit de ea, desigur. Se numește ”Elias și spioana cărturarilor” și m-a lăsat cu multe întrebări. Aștept să apară și cel de-al doilea volum repejor. Ei bine, cum spuneam și în recenzia pe care am făcut-o acestei cărți, ea m-a ajutat să răspund unei întrebări pe care o aveam de ceva timp în minte: ”Monștrii se nasc sau se crează?”. E de o psihologie foarte adâncă, poate mai greu de înțeles pentru unii și mai ușor pentru alții. Combină acțiunea și frumoasa poveste, cu dragoste, cu elemente psihologice și cu diverse sentimente și senzații pe care te face să le simți până în măduva oaselor. Superbă!

 Locul 1

orasul-borcanelor-editia-gsp_1_fullsize

     Locul fruntaș.. Cin’ să fie oare? Editura care deține această carte este.. editura Trei, din nou! Precizez că această carte e și fruntașa topului pe care l-am făcut la jumătatea anului, semn că sentimentele și frumusețea ei nu au pălit nici măcar acum, după atât de multă vreme. Vorbesc despre ”Orașul borcanelor” de Arnaldur Idridason. Am precizat-o mereu, am adus vorba de ea tot timpul. M-a impresionat și mi-a plăcut în mod excesiv, ați putea spune. Ne ajută să simțim adeăvarata durere a unui om încercat de viață, ne introduce în psihologia mai multor personaje și ne face să-nțelegem mai multe probleme cu care societatea noastră se confruntă (boli incurabile, droguri, violență, crime, etc) fiecare fiind conturată și foarte bine descrisă. O carte înduioșătoare, frumoasă și impresionantă. Despre iubirea din cadrul unei familii și despre puterea de a trece peste. O carte pentru care cuvintele nu își au rostul și orice vorbă frumoasă care mă ajută să o descriu e prea nesemnificativă. O carte care merită să fie citită, pentru că frumusețea ei ar trebui să fie cunoscută de toată lumea!

     Acesta a fost micul meu top și sper că multa mea vorbărie nu va plictisit. Câteva cărți au și recenzii pe blog ( Războiul Ciocolatei , Cei 100, Elias și Spioana Cărturarilor ) În continuare, vreau să vă mulțumesc că sunteți alături de mine, că citiți articolele pe care le scriu și pentru că îmi susțineți munca. Vă doresc un an minunat și sper ca anul ce urmează să fie unul frumos și să vă bucurați din plin de el! An nou extraordinar vă doresc! 🙂

Părerea ta contează! ^_^

