RECENZIE – Ultimul Avanpost: Vânătoarea

Ultima carte pe care am citit-o eu în anul 2015 s-a dovedit a fi una extraordinară. Ultimul Avanpost: Vânătoarea, este volumul al doilea dintr-o serie scrisă de Lavinia Călina. Cartea a apărut la editura Herg Benet. Am fost suficient de norocoasă să primesc primul volum de la autoare pentru recenzie, într-un moment în care nu citeam autori români. După lectură am conștientizat că autorii noștrii sunt minunați. Mai am de achiziționat de la Lavinia doar 2 cărți: Zona Zero și Neamul Corbilor, pe care le voi comanda cât de curând, pentru că e o autoare extraordinară, cu un stil foarte frumos și plăcut. Recenzia primului volum o găsiți aici iar pe această cale o felicit pe Lavinia pentru minunatele ei cărți. Stilul ei de scriere este unul tare drăguț, care te prinde la fel de repede ca și povestea, astfel că am savurat carte foarte rapid, încercând să o finalizez până nu intram în 2016.

Coperta-Ultimul-Avanpost-Vol-2

După cum bine știți, cartea o urmărește pe Diane, fosta logodnică a lui Alex, prințul R.U.T.R-ului. Ce e acest R.U.T.R? Ei bine, România. În urma celui de-al treilea război mondial, România devine monarhie iar stilul de viață al oamenilor se schimbă. Dar oare.. într-un mod mai bun? E o carte fantasy foarte faină, care ne arată stările prin care trece Dia, modul ei de gândire, felul în care acționează. Nu vreau să intru în detalii despre acțiune, deoarece fiind volumul 2 dintr-o serie, ați putea primi spoilere nedorite.

Cartea asta pot spune că m-a fascinat. Pe lângă faptul că e absolut superbă (ceea ce nu mi se pare a fi o noutate), Lavinia reușește să creeze niște plot twist-uri remarcabile. Ai impresia că ști ceea ce urmează să se întâmple, ai impresia că ști cine și ce a făcut dar.. hm, probabil te înșeli. E o carte deep, unele elemente psihologice fiind foarte ușor de observat atât la personajul principal cât și la celelalte. Un lucru am de spus.. Cer o rescriere a acestui volum prin care cititorii să mai aibă posibilitatea de a deține puțin din inima rămasă intactă. We don’t have tears anymore, Lavinia. E o carte care te atinge, o carte pe care o trăiești. Și faptul că acțiunea se petrece în România, și faptul că autoarea e româncă, sunt niște elemente care te apropie de carte, care te fac să înțelegi mult mai mult lectura.

Mi-a plăcut cartea. Mi-a plăcut modul în care a fost scrisă. Mi-a plăcut ceea ce am citit așa că aș recomanda această carte din tot sufletul. De ce? Pentru că Lavinia Călina este o autoare de nota 10 și ar trebui să o descoperiți și voi. Personal, îi iubesc cărțile. Am trecut-o deja pe lista autorilor de la care nu aș mai rata nici o carte. Așteptăm volumul următor, Lavinia și te rugăm să fii ceva mai blândă, avem și noi o inimă.. (Psh! Citiți această carte, da?)