RECENZIE – Tuturor băieților pe care i-am iubit

După o lungă perioadă în care nu am avut timp pentru nici o altă carte înafara celor din programa școlară (cu care încă nici n-am terminat, din păcate..) am reușit să finalizez o carte pe care am început-o de ceva timp și anume ”Tuturor băieților pe care i-am iubit” scrisă de Jenny Han. Am avut mari așteptări de la această carte, o carte care a reușit să mă intrige imediat ce am aflat despre ce este vorba și am crezut că o voi citi pe nerăsuflate. Ei bine, n-a fost așa. Cel puțin nu la început. Inițial, am fost foarte dezamăgită de carte, considerând că nu are nimic important de transmis, că e o altă carte de dragoste unde personajului principal îi scade IQ-ul imediat ce se îndrăgostește. Dar citind în continuare am putut observa maturizarea personajului principal, modificarea modului de gândire și faptul că aceasta devine din ce în ce mai matură și mai chibzuită.2729_1e127d3e

Cartea o are ca personaj principal pe Lara Jean, o adolescentă de 17 ani, jumătate coreeancă, care trăiește fără mamă, acesta fiind decedată. Ea mai are 2 surori, una mai mare (Margot – complet insuportabilă, din punctul meu de vedere) și una mai mică (Kitty). Margot se mută în Scoția iar Lara Jean este nevoită să devină capul familiei, având grijă de treburile casei pentru tatăl ei și Kitty. Dar ea are un mare secret – pentru fiecare băiat pe care îl iubise până în momentul relatării, ea scrisese câte o scrisoare de dragoste prin care îi împărtășea respectivului sentimentele ei față de el. Dar la un moment dat acestea sunt trimise iar Lara Jean începe să regrete că le-a scris. Oare ce se va întâmpla în continuare și cum va degenera situația?

Inițial, o consideram o carte comercială, de duzină. Cumva, părerea mea s-a păstrat. Subiectul este unul original, începutul poveștii nu m-a impresionat deloc, fiind plictisitor iar unele acțiuni ale Larei fiind absolut stupide. Însă de la jumătatea cărții, maturizarea pe care o suferă aceasta, schimbarea modului de gândire și faptul că reușește să echilibreze toate probleme găsindu-le ușor-ușor o rezolvare, m-a motivat să continui lectura. Pe lângă toate acestea, au fost câteva scene foarte drăguțe, romantice, care au făcut ca paginile cărții să fie din ce în ce mai puține.

Știu că există și un al doilea volum. Un volum pe care o să-l cumpăr și o să-l citesc cât de curând. Pentru că, trăgând linia și adunând toate plusurile și toate minusurile acestui roman, a fost unul foarte bun, un roman foarte drăguț care ne arată maturizarea unei fete timide care ajunge să prindă curaj și să ia deciziile pe propria ei răspundere, fără să-i mai fie frică de părerea celorlalte persoane din jurul ei. O recomand cu toată căldura. E o carte ușor de parcurs, cu o poveste lejeră și foarte frumoasă.  Nu este o carte plină de dulcegării, ci de un romantism bine plasat. De asemenea, cartea ne ajută să vedem dincolo de aparențe. Să nu judecăm pripit și să apreciem lucrurile mici din viața noastră. Lucrurile și persoanele. Pentru că nimeni nu e ceea ce pare și în fiecare dintre noi există ceva bun. O carte minunată, v-o recomand din suflet! 🙂

Un gând despre &8222;RECENZIE – Tuturor băieților pe care i-am iubit&8221;