RECENZIE – Zona Zero

Am primit această carte de la Lavinia Călina pentru recenzie pe la începutul lunii martie.. Nu am avut timp să citesc atunci dar acum că a venit vacanța m-am pus pe treabă și ”am devorat-o” într-o singură zi. O carte care m-a lăsat fără cuvinte! Îi mulțumesc mult Laviniei pentru acest exemplar și-mi cer scuze pentru întârzierea recenziei.

Coperta_Zona-zero_Lavinia-Calina      Cartea a apărut la editura Herg Benet în anul 2015, fiind cea mai recentă carte publicată de Lavinia (urmând să fie lansat volumul 2 din trilogia ”Copiii întunericului”). Cartea are 236 de pagini (prea puține..) și este o carte ”stand-alone” (adică nu are o continuare). Această carte vorbește despre urmările unui virus ce atacă omenirea și îi transformă pe oameni în zombi. (în carte aceștia purtând numele de paraziți). Elena este o supraviețuitoare. Deși își pierde soțul la începutul epidemiei ea reușește prin ambiție și putere să trăiască în acele condiții grele și ajunge să conducă Baza 13 ajutând și alte persoane să se mențină în viață, gândindu-se la cei mai neputincioși. După 5 ani în care a concurat împotriva lui Sorin, în bază vor apărea Vlad și Vanessa, 2 frați ce luptau de asemenea pentru supraviețuire iar într-un final decid să rămână acolo, alături de alți supraviețuitori ai rasei umane. De aici începe adevărata acțiune. De aici aflăm cine ajunge în Zona Zero, cine supraviețuiește și cine moare. Nu vreau să vă dau spoilere, deoarece ar fi mare păcat, pentru că această carte e extraordinară și aș prefera să vă las pe voi să descoperiți restul.

Acum.. stilul de scriere al autoarei. Fiecare carte scrisă de Lavinia are ceva al ei, ceva special. Dar Zona Zero e absolut impecabilă. Stilul de scriere este alert, te ține în priză și te face să-ți dorești mai mult. O continuare sau cel puțin încă vreo 500 de pagini. (pe care, apropo, nu le primim).

Pe lângă asta, mi-au plăcut mult substraturile cărții. Mi-a plăcut relația dintre Vlad și Vanessa. O relație frate-soră construită excepțional, prin care am putut observa puterea iubirii fraterne, puterea sacrificiului și respectul dintre cei 2. Această lume construită de Lavinia ne arată și partea rea a omenirii, parte care nu dispare nici măcar în momente în care lumea e în pericol. Am putut observa puterea manipulării, fin conturată prin personalitatea lui Sorin, modul în care egoismul și răutatea lui ieșeau la suprafață și nu conta câte persoane ar fi avut de suferit sau și-ar fi pierdut viața, atâta timp cât el și-ar fi atins scopurile.

În această carte a fost conturată o acțiune dură, foarte dură. În care lupta pentru supraviețuire era mai dură decât niciodată, în care nimeni nu avea asigurată o viață normală. Mâncarea se împuțina, medicamentele nu mai erau fabricate iar fiecare resursă de care omenirea avea nevoie începea ușor ușor să dispară. Zona Zero a fost ultima soluție, însă cardurile de acces erau limitate. În acel moment, lupta pentru supraviețuire a devenit și mai aprigă. Din 7, au ajuns 4. După cum zicea și Lavinia într-un Q&A finalul a fost perfect. A fost.. cireașa de pe tort. Deși cartea m-a impresionat mult, finalul m-a lăsat mută. A fost absolut extraordinar, captivant. Vorbind despre Capitolul 15, vreau să spun că a fost atât de plin de adrenalină încât și respirația mea a ajuns să devină mai rapidă. Atenția pe care Lavinia a acordat-o detaliilor a făcut totul extrem de realist (iar la final mă-ntrebam dacă am ajuns în Zona Zero și dacă am supraviețuit sau nu invaziei paraziților..). Și dacă lacrimile îmi curgeau în josul obrajilor citind acest capitol, epilogul mi-a rupt cumva inima și mai tare (deși nu credeam că ar mai fi fost posibil). Aș lăuda cartea asta zi și noapte, pentru că grija pentru detalii și realismul tuturor elementelor ce alcătuiesc acest roman este ușor de sesizat, iar aprecierea mea pentru această autoare este din ce în ce mai mare.

Dacă până acum spuneam că Lavinia Călina e autoarea mea preferată din România, acum pot spune că e autoarea mea preferată.. din toate timpurile. Cartea aceasta e o operă de artă, o operă care m-a lăsat fără cuvinte dar pe care nu am suficient timp și spațiu pentru a o descrie. O puteți achiziționa și voi de pe site-ul editurii sau de pe libris . Vreau să-i mulțumesc din nou Laviniei pentru această carte. Pentru că mi-a oferit-o și pentru că a scris-o. Citiți dragilor această carte, citiți-o pentru că aveți doar de câștigat!

2 gânduri despre &8222;RECENZIE – Zona Zero&8221;