RECENZIE – Duff

Vreau să vă urez tuturor Paște fericit! Să aveți niște sărbători minunate și un an plin de bucurii și împliniri! Vă mulțumesc că-mi urmăriți blogul și că sunteți alături de mine în lumea virtuală! Sper ca aceste sărbători să vă aducă liniște sufletească și să fiți mai fericiți și mai împliniți!

Acum.. despre cartea pe care am ales-o pentru recenzie.. Duff. Am văzut filmul anul trecut și mi-a plăcut mult, foarte mult. Când am auzit că editura Epica traduce carte și urmează să o publice.. am fost foarte nerăbdătoare. Mă așteptam să fie la fel de bună precum a fost și filmul. Dar, ei bine, m-am înșelat. Am cumpărat-o imediat ce a apărut și chiar ieri am terminat-o. A fost frumoasă, oarecum..duff_c1

Nu o să intru prea mult în detalii pentru că ar fi inutil. Bianca Piper află de la Wesley Rush (tipul pe care-l urăște) că este o Duff – Desemnată Urâțica și Dolofana din gașca fetelor. Lucrul ăsta o afectează puțin dar faptul că părinții ei divorțează iar tatăl ei începe din nou să bea, o dezechilibrează emoțional complet. Astfel, se aruncă în brațele lui Wesley, considerându-l o portiță de scăpare până când se îndrăgostește de el și.. începe să-l evite și să se întâlnească cu altcineva.

Unele lucruri mi s-au părut fără sens, logica Biancăi a lăsat de dorit în unele momente. Deși credeam că va fi o lectură ”deep” n-a fost chiar așa. Nu se accentuează suficient de mult tema ”acceptări de sine” cum a fost în film, ci se pune mai mult accentul pe drama personală a Biancăi. Mi-a plăcut filmul mult, mult mai mult. Acțiunea era mai bine alcătuită, mai sentimentală iar conceptul de ”duff” mult mai bine pus în valoare. Și cartea are părțile ei bune – în unele locuri, tema e vizibilă iar modul de scriere al autoarei nu este foarte complex, astfel că treci repede prin această carte. Este una dintre puținele situații în care pot afirma ”Mai bine uită-te la film, cartea nu e atât de impresionantă”.

Încercând să creeze un personaj cinic, sarcastic și rece, autoarea a făcut ca unele acțiuni să fie fără sens, logica Biancăi depășindu-mă. Am închis cartea de mai multe ori, frustrată fiind de situație. Așteptările mele au fost brusc spulberate de crudul adevăr – cartea asta nu e la fel de bună pe cât credeam. Recomand.. filmul din suflet! Acțiunea diferă total, cele 2 au în comun conceptul, incipitul și finalul, dar ”cuprinsul” propriu zis nu se aseamănă deloc, ceea ce face ca filmul să fie mai bogat în substanță și mult mai ”deep”.