Voi cum vă alegeți cărțile?

     Mereu aceeași întrebare.. Voi cum vă alegeți cărțile? Toți cititorii adună teancuri de cărți pe parcursul anilor, dar oare cum s-a făcut posibilă selecția? Aparițiile noi ne fac tot timpul cu ochiul, dar sunt foarte, foarte multe astfel că de o selecție atentă tot e nevoie. Într-un final, fiecare se alege cu cărțile a cărei lecturi se bănuiește că le-ar aduce satisfacție. Ei bine, eu îmi aleg cărțile în felul următor:

       1. Recenzii

     Fie că sunt recenzii video, fie scrise, recenziile sunt niște metode foarte bune pentru a vedea conținutul unei cărți și a observa dacă persoana respectivă a apreciat lectura sau nu. Pentru asta, e nevoie să găsesc bloggeri și vloggeri cu gusturi relativ asemănătoare cu ale mele, deoarece dacă gusturile sunt complet diferite, probabil urmează să achiziționez o carte ce va îmbătrâni pe rafturile bibliotecii mele.

       2. Coperta

     Adevărul e că nu cumpăr o carte doar judecând coperta. Doar că aceasta, atrăgându-mi privirile, îmi provoacă interesul pentru lectura respectivă, astfel că ajung să mă interesez fie de carte, fie de autor și aflu dacă într-adevăr acea carte merită să ajungă pe rafturile din biblioteca mea.

       3. Recomandări

     Deși de cele mai multe ori eu sunt cea care face recomandările, când se ivește una și pentru mine îmi place să-mi dau interesul și, din nou, să mă interesez de carte. Pentru că am învățat că gusturile nu se discută iar cumpăratul unei cărți recomandate este asemenea cumpăratului unei cărți după copertă. E nevoie de câteva ”săpături” pentru a te hotărî dacă acea carte merită sau nu să devină o investiție de timp și bani.

        4. Autori cărora le sunt fidelă necondiționat

     Și aici vorbesc, evident, despre autorii mei preferați. Autori a căror carte aș cumpăra-o necondiționat, fără ca măcar să știu despre ce este vorba în ea. Am făcut un articol în care enumeram câțiva dintre ei, dar, dat fiind faptul că suntem într-o continuă schimbare, autorii mei preferați ”au venit” și ”au plecat”. Pentru moment, Lavinia Călina, Arnaldur Indridason, J.K.Rowling și Sabaa Tahir sunt cei care se încadrează în această categorie.

     Și cam aceastea ar fi modurile principale cu ajutorul cărora îmi achiziționez de cele mai multe ori cărțile. Desigur, mai sunt cărți despre care nu știu nimic dar au fost o decizie de moment, sau cărți în cazul cărora am văzut ecranizarea și mi-a plăcut mult. Voi cum vă alegeți de cele mai multe ori cărțile? 🙂

Părerea ta contează! ^_^

