RECENZIE – Oscar și Tanti Roz

Am auzit mereu multe despre această carte, dar am considerat-o prea tristă pentru a o citi în viitorul apropiat. Totuși, după ce mi-a fost prezentată foarte frumos de către una dintre profesoarele mele, am ales totuși să o încerc. Și n-am regretat. A fost o carte absolut minunată, dar care s-a lăsat, totuși, cu mult plâns. E o carte ce te emoționează, ce te ajută să înțelegi mai bine valoarea vieții și să apreciezi lucrurile pe care le ai în prezent. Cartea are 74 de pagini și este apărută la editura Humanitas Fiction. Autorul este Eric Emmanuel Schmitt iar stilul lui este unul tare frumos, ușor de citit.

oscar-si-tanti-roz_1_fullsize

Această carte cuprinde scrisorile unui copil de 10 ani, Oscar, diagnosticat cu o boală incurabilă, și anume, cancerul. Acesta îi scrie scrisori lui Dumnezeu. Scrisori despre viața lui, despre Tanti Roz, despre tot ceea ce i se întâmplă. Această carte este o adevărată lecție de viață, este o carte de suflet. Ne arată adevărata față a lucrurilor, ne arată cum problemele serioase din perspectiva unui copil sunt mai ușor de rezolvat. Ne întoarcem împreună cu Oscar în perioada copilăriei când eram la fel de inocenți și de naivi precum el. Când viața ni se părea mai ușoară. Oscar ne învață multe lecții de viață, ne arată că indiferent de situație, trebuie să avem zâmbetul pe buze. Că indiferent de probleme, trebuie să le facem cumva față, că nimic nu este imposibil.

Adevărul e că această carte este una foarte, foarte emoțională. Cuvintele sunt prea puține pentru a descrie întreaga poveste pe care o parcurgem lejer, o poveste de 74 de pagini, care e imposibil să nu te atingă.

13472352_676880909119217_41556423_n

Unul dintre frumoasele citate pe care le întâlnim în această carte.

Modul în care Oscar percepe lumea, modul în care acesta face față bolii incurabile de care suferă și faptul că naivitatea lui de copil îl păstrează mereu pozitiv, e un lucru cu adevărat impresionant, pentru orice cititor. Un roman de impact, ”Oscar și Tanti Roz” ne transmite adevărata valoare a vieții, ne învață cum să o prețuim cu adevărat și cum să facem față provocările pe care ni le pune viața în drum. Perspectiva aceasta copilăroasă pe care o putem urmări de aproape ne arată că maturitatea nu face altceva decât să ne afecteze într-un mod sau altul, deoarece puritatea gândirii unui copil depășește orice limită, orice problemă, orice barieră.

13461055_676880935785881_139251922_o

La final, unul dintre citatele mele preferate. O adevărată lecție de viață.

Această carte este, după cum am mai spus, o carte de suflet. O carte din care avem multe de învățat. Un roman sensibil, care transmite un mesaj puternic, într-un mod frumos și original, în doar 74 de pagini. O recomand din suflet tuturor, indiferent de vârstă pentru că oricine are ceva de învățat din ea.

Cartea asta poate fi citită sau poate fi pătrunsă. O poți citi într-un mod superficial dar o poți citi și printre rânduri. Iar dacă ajungi să o înțelegi cu adevărat, atunci o să rămâi cu mai multe lucruri decât te-ai fi așteptat, pentru că această carte îți atinge în primul rând sufletul, iar orice mesaj ce ajunge la suflet, e imposibil de ignorat. O carte puternică și profundă, o capodoperă! 🙂

3 gânduri despre &8222;RECENZIE – Oscar și Tanti Roz&8221;

1. Ahh, cu siguranță-i o capodoperă! M-a emoționat atât de tare și m-a făcut să văd lucrurile din altă perspectivă. În general îl consider pe Eric-Emmanuel Schmitt genial, dar cartea asta e genul care îți rămâne în inimă mult timp. ❤

Apreciat de 1 persoană