Labirintul: Încercările Focului. Carte VS Ecranizare

     Măi, măi, măi.. La un an distanță, am hotărât să urmăresc și ecranizarea acestei cărți. Deși știam că diferă foarte mult de carte, am ales totuși să-i dau o șansă. Părerea mea? Încă nici nu m-am hotărât dacă îmi place sau dacă nu. De ce? Ei bine..

    În primul rând nu s-a respectat cartea. Deloc. Absolut deloc. Dacă au fost vreo 2 scene din carte? Și cam atât. Totuși, nu-l pot numi film ”nașpa”. De ce? Pentru că, din punct de vedere calitativ, filmul e excelent realizat. Luat separat față de carte, e o mică operă de artă. Actorii sunt foarte bine aleși, știu să joace foarte bine și fac o treabă minunată. Scenariul este bine realizat, se leagă, e tare-tare fain, dacă, cum am mai spus, e luat independent de carte.

maze-runner-the-scorch-trials-511280l

     Bineînțeles, cum bine se spune ”Filmul nu se compară cu carte” și ”Cartea e întotdeauna mai bună” țin să dau dreptate în acest caz. Mi-ar fi plăcut ca acest film să semene mai mult cu romanul. Pentru că James Dashner a scris o carte absolut minunată care își merită faima și renumele.

     În al doilea rând, un plus oferit filmului este distribuția. Actorii își joacă excepțional rolurile, sunt foarte convingători și din punctul meu de vedere se asemănă foarte bine cu personajele pe care le joacă. Spre exemplu, personajul meu preferat din această carte este nimeni altul decât Newt, iar Thomas Brodie Sangster mi se pare mai mult decât potrivit pentru acest personaj. Fizionomia lui se potrivește (cu mici ”greșeli”) fizionomiei lui Newt iar atitudinea pe care o are îi pune pe ambii în evidență.

     Totuși, acțiunea filmului a fost alertă, m-a ținut în priză și m-a captivat cu adevărat. Nu a fost nici un moment în care să pot afirma că m-am plictisit sau că filmografic vorbind, mi-a displăcut în vreun fel filmul. În cazul romanelor de acest gen, ar trebui să fie redate la viață prin seriale, și nu prin filme, pentru a-și putea păstra adevărata magie.

     Ca o concluzie, am să mă uit și la următorul film. chiar dacă o fac doar pentru Thomas Brodie Sangster și Ki Hong Lee. Deoarece, după cum spuneam, din punct de vedere calitativ, filmul e excelent. Luat indiviual de carte, are nota 10. Combinate însă..

Părerea ta contează! ^_^

