RECENZIE – Înainte să te cunosc

Când am început această carte eram reticentă în privința ei. Nu mă așteptam la ceva prea impresionant, sinceră să fiu. Dar vai, cât am putut să mă înșel! ”Înainte să te cunosc” este pe de parte cea mai bună carte pe care am citit-o în viața mea! De o profunzime înduioșătoare, cu un puternic impact emoțional, cu niște personaje foarte bine conturate.. A avut de toate, nu am nimic să-i reproșez autoarei Jojo Moyes. Cartea e pur și simplu o operă de artă. Nimic mai puțin! (Cartea a apărut la editura Litera, în cadrul colecției ”Blue Moon”)

inainte_sa_te_cunosc_de_jojo_moyes

Personajul feminin principal din această carte este Louisa Clark, o femeie matură de 26 de ani care, pierzându-și slujba de la cafeneaua la care lucra e nevoită să-și caute altceva, deoarece era singura care aducea venituri familiei (pe lângă tatăl ei care se temea că urma să fie concediat). Căutând mai multe locuri de muncă, a ajuns să lucreze pentru familia Traynor, să fie îngrijitoarea lui Will, un bărbat de 30 de ani ce avusese un accident de motocicletă și era tetrapledic. Doar că Will nu avea o perspectivă prea pozitivă asupra vieții și era hotărât să se sinucidă asistat. Astfel că Louisa încearcă să împiedice acest lucru cu orice preț. Dar oare va reuși?

O poveste despre încercarea de a salva o viață prin iubire, o poveste emoționantă care te înduioșează până la lacrimi. Toate eforturile Louisei ne arată adevărata latură umană, bunătatea cu care suntem capabili să acționăm în folosul celor din jurul nostru. Cartea ne arată totuși și părțile rele ale societății noastre, suntem capabili să observăm greutățile cu care oamenii cu dizabilități se confruntă în viața de zi cu zi.

Cartea este în primul rând despre curaj. Curajul Louisei de a  încerca să îl facă pe Will să accepte viața așa cum e, să vadă doar lucrurile pozitive, aceasta trecând peste obstacolele ce-i apar în cale, încercând să facă față tuturor greutăților ce o asalta (aceasta având probleme și pe plan personal, dar punând nevoile lui Will înaintea nevoilor ei.) Și Will dă dovadă de curaj. Sănătos din punct de vedere mintal, acesta încearcă să ia deciziile pe care le crede cele mai potrivite pentru el, în ciuda tuturor opiniilor provenite de la celelalte personaje cu care Will intră în contact.

Mai apoi apare iubirea. Iubirea pură, adevărată, ce încearcă să acționeze ca un pansament pentru Will, reușind mai mult sau mai puțin. Iubirea este cea care ajunge să o schimbe pe Louisa. Acesta ajunge să se maturizeze, să-și lărgească perspectivele, să se aventureze în lume, precum îi spusese Will să o facă.

Cuvintele sunt prea puține pentru a descrie o carte atât de superbă, plină de mesaje și subînțelesuri, despre valoarea vieții dar și despre maturitatea și confruntarea unor probleme mult prea grave și imposibil de rezolvat. Observăm că iubirea, curajul, maturitatea sunt sufiente pentru a schimba o viață. Stilul narativ e absolut superb, un stil mult mai matur față de cărțile fantasy pe care le citesc de cele mai multe ori, o carte care te sensibilizează și îți schimbă perspectiva despre lume, despre viață și despre problemele celor apropiați. O recomand din suflet oricărui cititor pentru că, așa cum am afirmat și mai sus, this is the best book ever!

5 gânduri despre &8222;RECENZIE – Înainte să te cunosc&8221;

1. E prima recenzie a cărții pe care o citesc și chiar m-a impresionat. Sincer,pana să îți citesc recenzia, am crezut ca e o simplă poveste de dragoste, ca in multe carti. Am crezut asta pana acum, cand mi-ai deschis ochii si se pare ca este mai mult decât o poveste de dragoste. Sper ca o voi citi curând.

Apreciat de 1 persoană