RECENZIE – De veghe în lanul de secară

După un lung reading slump, am reușit să termin această carte care m-a scos (mai mult sau mai puțin) din această problemă. Am terminat de citit ”De veghe în lanul de secară” într-un timp relativ scurt, finalizând cartea fără prea mari probleme sau lungi pauze. Cartea lui J.D Salinger, deși publicată în anul 1951, e scrisă într-o manieră foarte actuală, fiind un element de noutate pentru perioada în care a fost publicată însă un element complet normal și natural în prezent.

370244

Cartea îl are în prim plan pe Holden Cauldfield, un elev în cadrul școlii Pencey, acesta rămânând corigent iar mai apoi fiind exmatriculat. Pleacă de la internatul în care stătea și hoinărește pe străzi, stând în hoteluri, ieșind în cluburi și încercând să mediteze. Personajul principal suferă însă de depresie, lucru ce-l determină să analizeze și să reanalizeze lucrurile pe care le experimentează, pe care le întâlnește. Ajunge să urască lumea din jurul lui și dorește chiar să fugă de acasă.

Cartea are o latură psihologică, pentru că pe lângă faptul că Holden ne împărtășește lucrurile pe care le face și prin care trece, toate gândurile lui, toate lucrurile asupra cărora meditează, ajung să devină niște adevărate morale, atât pentru noi cât și pentru el. Există și alte personaje care să îi împărtășească lecții de viață, dar asupra cărora Holden nu rămâne prea mult timp.

Astfel, observăm degradarea morală pe care o provoacă depresia, vedem starea pe care ne-o poate induce și lucrurile la care ajungem să apelăm într-o asemenea situație. Cartea încearcă să ne ajute pe noi, cititorii, să depășim situațiile asemănătoare, încearcă să ne arate că nu doar noi putem trece prin astfel de lucruri, că nu suntem singuri. Reprezintă un mod de scăpare și o bază, un prieten la care putem reveni oricând este necesar, deoarece povestea și lecțiile, deși puse pe hârtie acum mult timp, pot să reprezinte un ajutor de care oricare dintre noi poate avea cândva nevoie.

”De veghe în lanul de secară” e una dintre cărțile ce te îndeamnă la meditație, ce te ajută să vezi adevărata valoare a lucrurilor, ce te poate ajuta să-ți regăsești fericirea. O recomand cu drag oricărui cititor, pentru că e o carte din care avem de învățat. Chiar dacă prin intermediul ei ne ajutăm pe noi sau îi ajutăm pe cei din jur. O lectură absolut uimitoare! 🙂

5 gânduri despre &8222;RECENZIE – De veghe în lanul de secară&8221;