Cronicile Familiei Kane și Rick Riordan

     Tocmai ce am terminat de citit ”Umbra Șarpelui”, ultimul volum din trilogia ”Cronicile Familiei Kane” iar în urma lecturii am concluzionat, încă o dată, că Rick Riordan e autorul meu preferat. Acest articol este, mai exact, semi-recenzie, semi ”vreau mai multe cărți scrise de Rick Riordan”. Articolul nu conține nici un spoiler.

rick_riordan

     Să vorbim întâi despre autor, Rick Riordan. Am să vă dau câteva informații generale, de genul: s-a născut pe data de 5 iunie 1964, e tare mișto, a început să publice cărți începând cu 1997, are un stil de scriere absolut genial, este american etc. Informații de bază, pe care absolut orice persoană le-ar reține extraordinar de ușor. L-am ”cunoscut” prin intermediul romanului său Percy Jackson și Hoțul Fulgerului, în momentul în care a apărut această carte la clubul de lectură din care făceam parte. Mi-a plăcut la nebunie încă din primul moment în care am pus mâna pe ea. Tipul știe să scrie extraordinar, are un talent nebunesc în a te prinde între paginile cărților sale. De la primul cuvânt și până la ultimul, nu pot afirma că nu mi-a plăcut ceva din orice lucrare a dânsului. Bine, adevărul e că nu i-am citit toate lucrările, ci doar 2 serii: Cronicile Familiei Kane și Percy Jackson și Olimpienii (din care mai am de citit volumul 5, dar nu mă îndur să termin și această serie..) Pe celelalte abia aștept să le citesc! Scrie mult despre diverse mitologii, deci ne îmbunătățim cultura generală iar glumele, replicile sarcastice pe care le întâlnim în lucrările sale sunt absolut geniale. Are cărți relaxante, le poți numi chiar.. antistres. Chiar dacă am citit lucrări provenite de la mulți alți autori, nici unul nu se compară cu Rick Riordan. Rick Riordan e the best, fără nici o îndoială!

bookpic-5-cronicile-familiei-kane-piramida-rosie-95362

     Cronicile Familiei Kane, trilogia de care vă vorbeam la început, e o triologie bazată pe mitologia egipteană. Îi are ca protagoniști pe Carter și pe Sadie Kane, 2 frați care-și pierd părinții iar mai apoi descoperă adevărul din spatele disparițiilor acestora. O carte plină de aventură, personajele superb conturate, cu niște personalități foarte diferite dar care aduc o armonie aparte întregii serii fac ca lectura să se desfășoare într-un mod lejer. Plină de glume și ironii (chiar și-n cele mai dificile situații), cartea îți va aduce zâmbetul pe buze fără îndoială. Aș încadra trilogia la ”ficțiune pentru copii” dar chiar și așa, adulții ce o citesc nu pot să regrete absolut deloc decizia făcută. Vorba aceea.. Citiți cărțile lui Rick Riordan… Anubis îl aveți ca premiu. Nu am vrut să descriu acțiunea trilogiei pentru că magia s-ar distruge tare repede dacă v-aș da informații neplăcute, așa că am trecut pe partea sentimentală. Iubesc trilogia și-mi pare tare rău că s-a terminat. Probabil am să o citesc și-am să o recitesc iar și iar. Pentru că e atât de bună încât efectiv nu pot părăsi acea lume. Mitologia egipteană m-a fascinat iar totul s-a scurs prea repede.

      Sper că v-am convins să citiți Cronicile Familiei Kane. Sper că-i veți da o șansă lui Rick Riordan pentru că e un autor extraordinar. Are toate elementele de care aveți nevoie iar cărțile lui sunt pline de umor, de aventură, de mister, mitologie și atât de multe alte lucruri frumoase că nu mi-ar ajunge timpul să le scriu aici. Citiți. Încercați trilogia. Numai așa veți da de o magie pe care nici o altă carte n-o posedă!

Părerea ta contează! ^_^

