RECENZIE – Legenda

Ajung uneori să reiau anumite lecturi pe care le-am pus de o parte o perioadă din diverse motive și-mi dau seama ce greșeală uriașă am putut comite. Acest lucru mi s-a întâmplat când, în acest weekend prelungit, am reluat lectura cărții ”Legenda” de Marie Lu. Cartea e apărută la Booklet Fiction (o editură ce are o grămadă de cărți mișto). Am auzit multe lucruri despre această trilogie și am așteptat mult să o citesc. Însă programul încărcat m-a determinat să o pun deoparte pentru o scurtă perioadă de timp. Am reluat lectura și vai, cât de mult a putut să-mi placă această carte!

981109

După cum v-am obișnuit, nu voi intra prea mult în detaliile cărții, voi lăsa acțiunea pe planul secund. Cartea are 2 naratori subiectivi: June și Day. Ambii aflați în clase sociale diferite. Perspectiva se schimbă de la capitol la capitol. O dată povestește June, o fată rămasă orfană, a cărui frate a fost ucis și un elev eminent. Aceasta lucra pentru Republică și deși avea doar 15 ani era respectată și se bucura de o vastă autoritate asupra soldaților. Day este un băiat de 15 ani, un infractor căutat la nivel național, care încearcă să-și salveze fratele de boala de care suferă. Drumurile lor se intersectează iar mai departe.. trebuie să aflați singuri! O poveste impresionantă, emoționantă din foarte multe puncte de vedere.

În primul rând, cartea ne vorbește despre iubire. Iubirea din cadrul familiei. Atât June cât și Day se dedică familiei trup și suflet. June prin eforturile de a-l prinde pe ucigașul fratelui său iar Day prin eforturile de a-și ajuta fratele bolnav. Mai apoi întâlnim și o altfel de iubire, care ne arată cum orice barieră poate să fie depășită.

În al doilea rând, ni se prezintă manipularea în masă. Modul în care guvernul din Republică își folosește oamenii, cum abuzează de cei săraci și cum lucrurile pe care oamenii le știu nu sunt niciodată adevărate. O lume crudă, cu un guvern hain. Unde doar banii pot să te înalțe și să te ajute să supraviețuiești. Cei săraci sunt mereu la mila autorităților și nimeni nu știe care e adevărul din spatele acelor epidemii, cu excepția celor de la conducere.

Cartea este dură. Foarte dură. Poate să înduioșeze și poate să uimească. Vedem consecințele cunoașterii acestor acțiuni derulate de guvern și suntem puși față în față cu toate acțiunile guvernamentale întreprinse de către cei din Republica. Veți fi șocați de lucrurile cu care o să ajungeți să fiți față-n față. E o lectură tulburătoare, șocantă. Însă te ajută să conștientizezi unele lucruri. Încearcă să treacă de toate straturile de naivitate, atât a personajelor cât și a cititorilor, și să ne arate că nu tot ceea ce ni se spune este real.

Este o carte absolut superbă. V-o recomand din suflet deoarece este, consider eu, o lectură obligatorie pentru orice cititor adevărat! Pentru cei care citesc în timp ce ascultă și niște muzică bună, am găsit o melodie care se potrivește de minune acestei cărți. O puteți accesa dând click aici. Sper ca un număr mare dintre voi să citească această carte, deoarece este absolut superbă și ar fi păcat să nu aflați povestea din spatele ei. Pentru cei care deja au citit-o, ce părere aveți despre ea? Eu abia aștept să citesc și al doilea volum deja tradus, în timp ce îl aștept nerăbdătoare și pe al treilea!

3 gânduri despre &8222;RECENZIE – Legenda&8221;

1. Ce recenzie frumoasăă! Mă bucur să văd că mai sunt bloggeri care lasă povestirea acțiunii pe al doilea plan; cred că într-o recenzie bună trebuie să găsești stările prin care a trecut cititorul și ce sentimente i-au fost transmise. Așa că, mulțumim pentru recenzie! Aveam și eu pe wish list cartea, iar acum chiar că vreau s-o citesc.

Spor la citit în cotinuare! (Pe mine mă poți găsi aici: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/) ^^

Apreciat de 1 persoană