RECENZIE – Un băiat numit Crăciun

În primul rând, sper că ați avut niște sărbători minunate, că nu ați dus lipsă de nimic și că v-ați distrat pe cinste. În continuare vă doresc Sărbători fericite și să intrați în noul an mai bucuroși și mai împliniți decât până acum! Acum, întorcându-ne la cărticica noastră.. A fost numită cea mai frumoasă carte de Crăciun. Eu nu pot decât să susțin această afirmație. Este cea mai minunată cărticică de Crăciun pe care am citit-o până în prezent! Apărută în acest an la editura Nemi, cartea este destinată copiilor ce au cel puțin 8 ani. E bine, o văd ca pe o lectură universală. A fost scrisă de Matt Haig, un autor extraordinar, cu multe cărți minunate.

matt-haig-un-baiat-numit-craciun_coperta_c1

Acțiunea este simplă. Este vorba de Nikolas, un băiețel care-și pierduse mama iar acum ajunge să stea cu mătușa lui deoarece tatăl său pleacă în căutarea satului elfilor, în încercarea de a pune mâna pe recompensa oferită de rege, aceasta fiind unica portiță a lor pentru a scăpa de sărăcie. Însă lucrurile nu merg așa cum sunt plănuite. Mătușa Carlotta nu are grijă de Nikolas, abia dacă-l hrănește și-l obligă să doarmă afară în mijlocul iernii. Astfel că acesta fuge de acasă și încearcă să-și caute tatăl. Își va face mulți prieteni în această călătorie, va pierde lucruri prețioase dar nu în ultimul rând va deschide ochii multora în legătură cu un subiect delicat – bunătatea.

Această carte este o lecție de viață. Încearcă să ne arate partea magică a vieții încercând să își determine cititorii să fie mai buni, mai îngăduitori și nu doar pe durata sărbătorilor de iarnă. Această carte este plină de morale. Putem observa bunătatea lui Nikolas, iubirea părintească justificată de gesturile părinților și modul în care aceștia își acceptă destinele pentru ca Nikolas să fie în siguranță. E o carte care îndeamnă la blândețe, o carte ce încearcă să te determine să-ți iubești aproapele. Un lucru pe care multe persoane îl uită, nu credeți?

15723647_571399756386826_690059177275643393_o

Astfel că se încearcă o eliminare a egoismului, o ignorare a părților rele omenești și se pune accent pe bunătate, pe toate lucrurile pe care noi am putea să le înfăptuim dacă am fi puțin mai buni, puțin mai deschiși atât la minte cât și la suflet, puțin mai.. altfel. Aceasta este povestea lui Moș Crăciun. Cine a fost el și cum a luat naștere. Carte ce ne arată cum putem să fim noi înșine o variantă a lui ”Moș Crăciun„ dacă facem ca faptele noastre să fie lipsite de egoism. Tot ce trebuie să facem este să împărțim bunătate și iubire peste tot. Chiar și acolo unde considerăm că ar trebui să ne comportăm altfel.

Recomand această carte oricărei persoane dorește să o citească. Propun să se alunge această barieră a vârstelor, când unele cărți pot ascunde niște lucruri absolut minunate între coperte lor care nu vor fi deschise niciodată de niște adulți dacă punem o etichetă necorespunzătoare. Cei care au citit această carte sunt liberi să-și împărtășească opinia, deoarece sunt foarte curioasă în legătură cu modul în care această carte a fost percepută. 🙂

Un gând despre &8222;RECENZIE – Un băiat numit Crăciun&8221;