Top 5 cărți citite în anul 2016

     A trecut încă un an.. Un an plini de cărți, de reușite, de distracție, de.. absolut orice lucru care ne-a influențat mai mult sau mai puțin. Ei bine, în primul rând, aș dori să vă urez un An nou fericit! Sper să vă distrați de Revelion indiferent de modul în care îl veți petrece! Sper ca 2017 să fie un an mult mai bun pe orice plan și să reușiți să vă îndepliniți visele! Revenind la minunatul nostru top.. adevărul e că anul ăsta a fost un Fail. Nu unul total, totuși. Am citit 42 de cărți și am câteva neterminate. Goalul meu pentru acest an a fost de 55 de cărți. Deci am eșuat. În consecință, pentru că știu ce an urmează, voi fixa goalul la 45 de cărți. Cu toată aglomerația și cu toate lucrurile care vor veni, sper ca totul să se desfășoare, de această dată, conform planului. Înainte să realizez acest top, mi-ar plăcea să menționez un lucru. În prezent citesc o carte absolut superbă. ”Sabia Verii” de Rick Riordan. Nu există nici un dubiu că, dacă aș fi reușit să o termin astăzi, s-ar fi clasat pe unul dintre locurile fruntașe. Însă, din păcate, e destul de groasă și n-am să reușesc să o finalizez. Așa că îi acord această.. ”mențiune de onoare” Se pune? Sper că da. Topul va fii organizat, așa cum v-am obișnuit, de la cartea de pe locul 5. Ultima carte menționată este cea de pe locul fruntaș.

Coperta_Zona-zero_Lavinia-Calina

 Locul 5

     Mi-a luat ceva timp să decid ce carte să pun pe acest loc al topului, însă am ales una dintre autoarele mele preferate din România. Probabil deja știți că vorbesc de Lavinia Călina. Doar oare știți și despre ce carte este vorba? Vă zic eu. ”Zona Zero”. Carte apărută la editura Herg Benet. Am făcut recenzia cărții aici. Mi-a plăcut mult lumea creată de autoare. În general îi iubesc cărțile. Are un stil absolut minunat care te prinde, care te ”trage” între filele cărții și te obligă să părăsești realitatea. Foarte bine scrisă cu un impact foarte mare față de cititori. Finalul deschis m-a făcut parcă să-mi doresc mai mult. Bravo Lavinia, cartea asta a fost genială! Își merită locul pe deplin!

matt-haig-un-baiat-numit-craciun_coperta_c1

Locul 4

     Pe locul 4 se află o carte pe care am citit-o relativ recent. Este vorba despre ”Un băiat numit Crăciun” scrisă de Matt Haig (recenzia e atașată titlului). Mi s-a părut o carte foarte faină, ce are ca scop sensibilizarea omului. Bunătatea este calitatea care este cel mai mult încurajată în acest roman, astfel că, într-o societate în care răutatea începe să domine, această carte este numai bună pentru a ne deschide ochii în legătură cu mai multe aspecte. Ne sunt deschiși ochii și suntem încurajați să vedem magia din jurul nostru. O carte absolut superbă care își merită renumele. Foarte frumoasă din toate punctele de vedere, o recomand oricărei categorii de vârstă.

981109

Locul 3

     În mijlocul acestui top am ales să se așeze.. Legenda, scrisă de Marie Lu. Și această carte a fost recenzată și pot să zic că a fost cea mai bună carte fantasy citită în acest an. Lumea creată de Marie Lu a fost impresionantă prin complexitatea ei, prin ingeniozitatea ei. De astfel, personajele au fost și ele foarte fain construite, ceea ce a produs un sentiment autentic, ce te-a introdus în carte. E genul acela de carte pe care, atunci când o lași din mână, trebuie să stai câteva minute pentru a conștientiza locul unde te aflii și pentru a părăsi parțial lumea în care tocmai intrasei. E o carte care se citește foarte repede, din cauza faptului că e atât de mine structurată. Abia aștept să citesc și cel de-al doilea volum!

370244

Locul 2

     Începând cu locul 2, părăsim domeniul fantasy și intrăm în realism. Pe locul 2 a fost poziționată o carte foarte dragă mie și anume ”De veghe în lanul de secară” scrisă de J.D. Salinger. Cum am menționat și în recenzie, cartea, deși este scrisă într-o perioadă relativ îndepărtată de prezent, are un element de noutate pentru acele vremuri care acum se pliază perfect societăți în care trăim. E multă descriere prin care putem analiza și observa sentimentele personajului principal. Un personaj care suferă de depresie dar de la care avem foarte multe de învățat. Se spune că, pentru a putea savura pe deplin această carte, e recomandat să ai între 17-18 ani. Într-un fel, ai putea considera că e adevărat. Unele probleme cu care se confruntă sunt mai ușor de înțeles la o asemenea vârstă. Însă orice persoană mai mare e capabilă să o citească fără probleme.

inainte_sa_te_cunosc_de_jojo_moyes

Locul 1

     Cea mai bună carte pe care am citit-o în acest an este.. ”Înainte să te cunosc”  de Jojo Moyes. Pentru cei care îmi urmăresc blogul sau cei care mă cunosc, cred că nu e nici o surpriză în legătură cu cartea care ocupă locul 1 în acest an. Mi-a plăcut la nebunie. Și, pe lângă recenzia pe care i-am făcut-o, am scris chiar și un articol în care comparam cartea cu filmul. ( chiar aici ). Chiar și filmul mi-a plăcut la nebunie. Nu prea citesc cărți romance, asta se poate observa foarte ușor dacă ”aruncați un ochi” pe blog, însă această carte a reușit cumva să se strecoare în sufletul meu prin sensibilitatea ei, prin emoțiile pe care le transmite. M-a pus față în față cu o situație pe care nu am mai întâlnit-o niciodată. Am meditat mult la lucrurile pe care le-am aflat în urma lecturii iar lecția pe care mi-a dat-o este extraordinar de valoroasă. Abia aștept să citesc și cel de-al doilea volum!

     Acesta a fost Topul meu cu cele mai bune 5 cărți pe care le-am citit anul acesta. Câteva dintre ele s-au regăsit și în Top 5 cărți citite în prima jumătate a anului 2016 ceea ce subliniază frumusețea lor, modul de construcție a romanului și a personajelor. Chiar dacă în acest an nu am reușit să ating numărul de cărți pe care mi l-am propus la sfârșitul lui 2015, în acest an, marea majoritate a cărților pe care le-am citit, au fost absolut superbe! Am alcătuit cu greu un top.. Aștept în comentarii și topurile voastre pentru anul 2016! Și nu în ultimul rând, vreau să vă mai urez o dată.. An nou fericit și plin de împliniri!

Părerea ta contează! ^_^

