RECENZIE – Sabia verii

N-am citit (evident) numărul de cărți pe care mi l-am propus în această lună. Mi-am propus 4, am citit 1. Adevărul e că mi-am cam ocupat timpul cu seriale. DAR! Singura carte citită luna asta s-a dovedit a fi o mică operă de artă! O altă operă semnată de Rick Riordan. Știam că o să-mi placă. Nu era nici o urmă de îndoială! Sabia Verii, cea mai recentă carte a lui Rick tradusă la editura Arthur e absolut genială.

sabiaverii

Am mai citit de la acest autor seria ”Percy Jackson și Olimpienii” și trilogia ”Cronicile Familiei Kane”. Se vede clar că stilul autorului devine din ce în ce mai bun, că modul de scriere și umorul sunt într-o continuă schimbare (pozitivă, evident!). Această carte îl are în prim plan pe Magnus Chase și este bazată pe mitologia nordică. Magnus este un personaj bine construit. Orfan, trăiește pe străzi și se descurcă cum poate. Acesta moare și devine un einherjar deoarece avusese parte de un sfârșit vitejește. Ei bine, de aici începe adevărata aventura iar Magnus înpreună cu prietenii săi merg.. să salveze lumea și să oprească venirea Ragnarokului! (adică sfârșitul lumii, în mitologia nordică).

Cartea e plină de aventură și adrenalină. Ai impresia că problemele au fost rezolvate când Hop! o altă problemă apare și îi împiedică pe eroi să-și continue misiunea. Foarte interesantă cartea. Cum mereu afirm la cărțile acestui autor, e plină de mitologie nordică, ceea ce, evident, lărgește orizonturile cititorului și cultura generală. Acțiunea e bine structurată iar personajele și zeii nordici sunt scoși la lumină într-un mod foarte atrăgător și plăcut, rămânând în memoria cititorilor pentru o perioadă îndelungată.

E vorba de prietenie, despre încredere și despre descoperirea forțelor proprii. Rick Riordan are un mod unic în care-și construiește personajele. Acestea trec cu ușurință prin probleme abordându-le cu mult sarcasm și umor, ceea ce, uneori, e exact lucrul de care ai nevoie în viața de zi cu zi. O carte care îți ridică moralul și te face să privești viața cu alți ochi, indiferent de problemele pe care le întâmpini. Prezintă o abordare diferită a problemelor care se poate dovedi foarte prețioasă pentru fiecare dintre noi.

Carte de dezvoltare personală? Carte de comedie? Carte pentru relaxare? Carte despre mitologia nordică? E all in one! E imposibil să o citiți și să nu vă aducă satisfacție măcar pe un singur plan. Eu o recomand din suflet. Plină de umor, de replici sarcastice și de diverse lecții prețioase, e perfectă pentru absolut orice vârstă! Abia aștept să citesc și următoarele volume din serie, deoarece e un început absolut genial și știu că următoarele nu mă vor dezamăgi! 🙂

Un gând despre &8222;RECENZIE – Sabia verii&8221;